Klíčová slovíčka a modifikatory přístupu
Enum
- hodnoty si určíme, vytvoření vlastního datového typu
Operator znamenko;
enum Operator {
scitani,
odcitani,
nasobeni,
deleni
}
datový typ Operator, má 4 možné hodnoty
scitani, odcitani, nasobeni, deleni
Modifikátory přístupu
Modifikator | Přístup |
---|---|
Private | Vidí jenom daná třída |
Public | Vidí všechny třídy v jednom projektu |
Final | Nelze od ní dědit |
Internal | |
Protected | Vidí pouze ta třída, která dedí z třídy původní |
Virtual
- Má vlastní tělo, jde přepsat v jiné třídě
class Trida1 {
protected virtual Metoda {
// tělo metody
}
}
class Trida2 : Trida1 {
override Metoda {
// přepsaná metoda
}
}
Abstract
- Nemá tělo, tudíž je povinnost jej přepsat
class Trida1 {
protected abstact Metoda;
}
class Trida2 : Trida1 {
override Metoda {
// Přepsaná metoda
}
}
Override
- Přepisuje virtuální a abstraktní metody/třídy
class Trida1 {
protected virtual Metoda {
// tělo metody
}
}
Pokud chceme, aby se při přepisování virtuálí metody volala i původní metoda, použijeme klíčové slovo base
class Trida2 : Trida1 {
override Metoda {
base.Metoda();
// Přepsaná metoda
}
}